Arxiu dʼarticle

2015-08-08 13:10
Jean Guitton. Aprender a vivir y a pensar. Encuentro. Madrid. 2006. 95 pp. En aquest breu assaig (originari de 1957) Guitton apunta l’oportunitat, una vegada sobrepassada la meitat de la vida, de reflexionar sobre allò que hem rebut i allò que hem aportat. I com a guia de la seva reflexió presenta...
2015-08-08 13:09
Jean-Daniel Causse. El don del ágape. Constitución del sujeto ético. Sal Terrae. Santander. 2006. 152 pp. En unes societats que focalitzen quasi de manera exclusiva l’individu en el seu aïllament, en la seva singularitat i diferència, l’obra de Causse intenta recuperar el concepte de “subjecte, és...
2015-08-08 13:08
Jean Baudrillard. El pacto de lucidez o la inteligencia del Mal. Amorrortu. Madrid. 2008. 216 pp. Baudrillard rebla el clau presentant la Postmodernitat llegida des de la perspectiva nietzscheana: la mort de la metafísica (sota la metàfora de la mort de Déu) comporta la crisi de la idea de...
2015-08-08 13:07
Javier Muguerza – Juan Antonio Estrada. Creencia e increencia: un debate en la frontera. Cuadernos Fe y Secularidad n.48-49. Madrid. 2000. A través de les reflexions de dos reconeguts especialistes es mostra de manera molt convincent el caràcter de frontera que té la fe religiosa. Enfront dels qui...
2015-08-08 13:07
Javier Martín. Suníes y chiíes. Los dos brazos de Alá. Catarata. Madrid. 2008. 333 pp. Per bé que sapiguem que els fenòmens culturals (la religió inclosa) són terriblement complexos, massa sovint perdem de vista aquesta perspectiva i caiem en la caricatura. Així, no és gens estrany que més d’un...
2015-08-08 12:58
Jason Goodwin. Los señores del horizonte. Una historia del imperio otomano. Alianza. Madrid. 2006. 462 pp. Des de l’Adriàtic fins el Mar Negre, des d’Anatòlia fins els Balcans, des del Danubi fins el Nil, l’imperi otomà s’estendrà des del segle XIV fins el XX. Un gran imperi ple de contradiccions:...
2015-08-08 12:57
Jan Patocka. Libertad y sacrificio. Sígueme. Salamanca. 2007. 398 pp. Patocka (1907-1977) és un exemple paradigmàtic d’intel·lectual marcat per un tràgic destí: portaveu del moviment txec de resistència Carta 77, va ser empresonat i va morir com a conseqüència de les tortures a què va ser sotmès....
2015-08-08 12:56
Jan Assmann. Violencia y monoteísmo. Fragmenta, Barcelona. 2014, 128 pp. Si René Girard entenia la religió com el més potent antídot contra la violència, Assmann proposa que el monoteisme ha estat el màxim promotor de la violència. En efecte,  la  revolució monoteista d’Amenofis IV,...
2015-08-08 12:55
James W.Heisig. Diálogos a una pulgada del suelo. Recuperar las creencias en una época interreligiosa. Herder. Barcelona. 2005. 272 pp. Les fórmules ideades per expressar la fe i que durant generacions han ajudat a la humanitat a buscar el sentit de l’existència han canviat notablement. La majoria...
2015-08-08 12:54
James K.Hoffmeier. Arqueología de la Biblia. San Pablo. Madrid.2009. 192 pp. La nostra història, tant a nivell individual com col·lectiu, està arrelada en l’espai i el temps. Per això hauria de resultar òbvia la importància d’una disciplina com l’arqueologia a l’hora d’il·luminar els orígens de...
Ítems: 301 - 310 de 416
<< 29 | 30 | 31 | 32 | 33 >>